Al 456 km en 3 weken op pad. - Reisverslag uit Unquera, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu Al 456 km en 3 weken op pad. - Reisverslag uit Unquera, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu

Al 456 km en 3 weken op pad.

Door: Lily

Blijf op de hoogte en volg Lily en Heine

21 April 2019 | Spanje, Unquera

Ja ja het loopt letterlijk en figuurlijk goed door. Het gaat goed en genieten nog elke dag van alles wat er op ons pad komt. O.a van de Duitse jongen en Zweeds meisje. Hij heeft rust genomen ivm zijn A pees en is toch door gegaan. Hij liep nog wat moeilijk en Heine bedacht zich niet en gaf zijn eigen wandelstok aan Yorick. Ja Heine had 2 stokken van José uit Bilbao gekregen om zijn knie wat te ontlasten en was zijn eigen stok niet meer nodig, ja zo help je elkaar een beetje. Vandaag zagen wij ze weer en dat is dan een mooi weer zien, lopen gaat dankzij de stok een stuk beter.
Ja en dan is het Pasen en de processies zijn hier volop in gang. Hadden die in San Vicente de la Barquera wel willen mee maken maar het werd zo laat en na een dag flink op en neer te hebben gelopen, heb je het wel gehad en wil je liggen en slapen. Maar vanmorgen hadden we geluk, hoorden een flinke kanon knal en muziek. Daar was weer iets van een kleine processie om de beelden van Jezus en Maria weer in de prachtige kerk terug te brengen. Kan helaas geen video mee sturen, maar was weer zeer indrukwekkend. Google maar weer eens op Santa María de los Ángeles.
Gisteren veel bij de kust langs gelopen, zagen op zee de zeedampen al in de verte liggen en ja die kwamen af en toe met flarden de baaien binnen vliegen. Veel paas toeristen hadden geen geluk met het strandweer. Als wandelaar heb je daar geen last van, welkome koelte afwisseling omdat de temp goed was.
De mooie stad Comillas ook een rijke historie en tegenwoordig een vooraanstaand vakantieoord in Cantabrië. Wat staan hier prachtige gebouwen en zo goed bewaard gebleven. Gewoon even gaan googelen op Camino route the North en dan lees he veel over de oudheden van hier.

Slaapplekken: ja het lukt nog steeds om een onderdak te vinden. Maar als je voor een albergue staat en die blijkt gesloten te zijn? Ja wat dan. Ik zeg altijd wel, overal is wel weer een oplossing voor,maar ja als je er dan voor staat!! Maar goed er kwam weer een “engel” in de vorm van 2 Belgen ons bij staan. Zij hoorden hoe wij de dame van de kerk vroegen of zij een andere slaapplek voor ons wist omdat de albergue gesloten was. Ja geen woord Engels en Spaans!! Maar de Belgen kregen het voor ons voor elkaar dat wij even verderop een slaapplaats kregen bij een vrouw die haar huis open stelt voor pelgrims. Voor €10,00 kun je daar slapen en douchen. Ja en zo hadden we opeens toch weer een slaapplek. Dus geen grapjes meer over de Belgen

• 24 April 2019 - 17:50

Zoon Douwe:

Mooie paasgedachte met die stokkenruil!