Wij zijn in Calicie - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu Wij zijn in Calicie - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu

Wij zijn in Calicie

Blijf op de hoogte en volg Lily en Heine

30 Mei 2014 | Spanje, Tríacastela

Lieve lezers en medelevers, weer een paar dagen verder en ook weer dichter bij ons einddoel,Santiago de Compostela.Om de 1/2 km staat er nu op een oude steen,hoeveel km nog!Om eerlijk te zeggen vinden wij dat helemaal niet leuk.Want nu is het helaas nog maar 130km.Niet omdat wij niet naar huis willen,want je begint iedereen toch wel te missen,maar de Camino is zo geweldig om te lopen en om er afscheid van te moeten nemen valt denk ik zwaar?Natuurlijk valt het ook wel eens erg zwaar om te lopen,zoals gisteren toen we aan de klim begonnen om over de col O Cebreiro te komen. We moesten van 520 m naar 1300 m stijgen.Na 5 min kon de regencape al aan en die is de hele dag niet weer uit geweest☔️Stromende regen en dan die klim over pelgrimspaden naar boven!!! Gelukkig af en toe een dorp met bar waar we even konden rusten,want het was haast niet te doen met de riviertjes en modder die ons tegemoet kwamen! Maar ook dit is weer gelukt en we hebben ons deze keer getrakteerd op een luxe 2 pers kamer met bed en met verwarming.Wat kun je dit waarderen,tussen de Witte lakens,dekens en verwarming om alles weer droog te krijgen,heerlijk.Vanmorgen hebben we helaas niet van het mooie uitzicht kunnen genieten,dikke mist.Gelukkig werd het weer later beter en hebben we toch nog genoten van de mooie vergezichten in de prachtige provincie Calicie.
Voor nu weer de lieve groeten van ons, doei

  • 30 Mei 2014 - 19:28

    Christien:

    lieve Heine en Lily

    Petje af dat jullie steeds doorgaan.Als ik alles zo lees dan had ik al lang opgegeven.
    Hopelijk is het weer nu wat beter,want het ljikt me lastig om weer alles droog te krijgen.
    De laatste loodjes ,geniet van alle indrukken.In gedachten geef ik jullie nog even een extra zetje.

    dikke kus xxxxx Christien

  • 30 Mei 2014 - 20:12

    Roelie:

    Hallo bikkels!
    Oei, oei het komt erop aan hoor! Een hele grote pet neem ik voor jullie af!
    Inmiddels is er al weer een dag verder, geploeterd, geklauterd en genoten.
    Heb de Walk for Infinity gelopen, Greetsiel - Emden ,een prachtige route maar het was 's morgens koud. En vandaag van Delfziel noar Stad. In schitterend zonnig weer.
    En nu lig ik met de pootjes omhoog.......
    Luitjes ik wens jullie nog fijne wandeldagen, en ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag en mooie foto's.

    Groeten van Roelie

  • 31 Mei 2014 - 22:08

    Afie Eleveld:

    Beste Lily en Heine,

    Ik kan mij goed voorstellen, dat een "gewoon" bedje wel even lekker is! Wat een ontberingen! Maar zet 'm op, het komt helemaal goed met jullie! De laatste loodjes: Kop d'r veur holl'n!
    Groetjes Afie

  • 01 Juni 2014 - 14:45

    Corrie Uit Est:

    Lieve Lily en Heine,
    Wow wat een paden om te lopen, maar o wat is het prachtig daar, al is het nat en mistig, zulke mooie foto's die weergeven wat jullie onderweg zien en meemaken, geweldig.
    Kan mij voorstellen dat jullie het straks gaan missen, het is ook zo bijzonder om een pelgrim te zijn.
    Mooie herinneringen en er op terugkijken dat jullie toch wel hele grote bikkels zijn.
    Nog ff volhouden en genieten van het laatste stuk camino.
    Liefs Corrie

  • 01 Juni 2014 - 18:18

    Gepke Van Der Leest:

    Hallo Lilly en Heine, wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Jij wilde al zo lang de Camino lopen, Lilly. En nu loop je ' the way'. Het einde is al bijna in zicht. En dan door naar Finisterre? Ik zou graag jullie enthousiaste verhaal willen horen, want ik ga zelf op 2 september vertrekken vanaf Saint-Jean-Pied-de-Port.
    Buon Camino!
    Hartelijke groeten,
    Gepke

  • 02 Juni 2014 - 11:11

    Anka:

    Hallo (ome) Heine en Lily (ha ha ha)

    Mama komt hier net binnen en vertelt over jullie verhalen via internet. Wat leuk om te lezen zeg! En wat knap dat jullie dit doen, flink genieten begrijp ik. Mama volgt jullie verhalen op de voet en denkt vaak es aan jullie. Ik zal vanaf nu ook jullie verhalen en belevenissen gaan volgen. In gedachten lopen we met jullie mee, zijn toch ook blij dat wij in het echt niet zo'n eind hoeven lopen ha ha ha!!

    Lieve groetjes Anka en Hanneke.

  • 02 Juni 2014 - 14:04

    Henk Ali Leegte:

    Lieve Heine en Lily
    We wensen jullie nog heel veel sterkte met de laatste 130 km!!!!
    In gedachten lopen we met jullie mee!!!
    Liefs van ons

  • 02 Juni 2014 - 18:41

    Corrie Oet Oethoezen:

    Hallo lieve Lily en Heine,
    Het is wel afzien zo te lezen! Je komt er niet zomaar. Jullie zijn gelukkig echte doorzetters.
    Vanavond gaan we inventariseren wie 25 juni met de Lentiswandeltocht mee wil doen. 5, 10 of 15 km. Als ik dit zo type dan is het wel een muizeneindje, maar goed: ook weer een prestatie voor velen.
    Succes met de laatste lootjes, die wegen het zwaarst. Liefs Corrie

  • 02 Juni 2014 - 22:11

    Lilyenheine:

    Wat geweldig, wat vraagd dit een doorzettings vermogen. Petje af. Hopen
    Dat het weer beter word,want het is een prachtige omgeving. Kan me voorstellen dat het
    Stellen dat afscheidt nemen moeilijk word. Dit is een onvergetelijke
    beleving.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tríacastela

Lily en Heine

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 50854

Voorgaande reizen:

31 Maart 2019 - 15 Juni 2019

Route de North naar Santiago de Compostella Spanje

21 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: