Pelgrimeren en Pelgrimeren! - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu Pelgrimeren en Pelgrimeren! - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu

Pelgrimeren en Pelgrimeren!

Blijf op de hoogte en volg Lily en Heine

20 Mei 2014 | Spanje, Villarente

Hier weer een verslagje van ons,bijna aan de poort van de mooie grote stad Leon. Deze zullen we morgen bereiken, nog 12 km lopen. We hebben er nu 450 km opzitten, niet te geloven!! Vandaag hadden we voor het eerst last van lichamelijke ongemakken, Heine van zijn darmen en ik griepklachten. De etappe viel niet mee vandaag en de laatste 3 km vielen zwaar. Bij aankomst maar eens een keer een wat luxere kamer genomen! Eerst een lange siësta en een pcmetje en daar knap je gelukkig wel weer van op.
De titel van vandaag heb ik gekozen omdat we zien dat er zo verschillend gepelgrimeerd wordt. Velen sjouwen, net als ons de rugzak op de rug mee en zien wel waar ze s'avonds eten en slapen. Gisteren zagen we een busje voor een Auberge stoppen die allemaal koffers uitlade. We begrepen dat dit gereserveerde slaapplekjes zijn met vervoer van de koffers, ja zo kan het ook! Of de pelgrims die de kale Hoogvlakte overslaan, de bus/ trein naar Leon nemen,omdat ze dit 3 saaie wandeldagen vinden.In de zomer kan ik het mij voorstellen want dan kan het hier erg heet zijn en er is weinig beschutting langs de kant van de weg.Maar nu in de lente met alle mooie en prachtige bloemen en gewassen op het land! Ze missen ook heel wat van de geschiedenis onderweg.Maar goed, ieder zijn Camino. Er zijn zoveel mooie bloemen aan de kant van de weg,dat wij iedere dag verse bloemen in haarband en hoed steken.Dit levert leuke reacties op van de plaatselijke bevolking maar ook van medepelgrims, die zeggen dat ze vrolijk van ons worden, ja ja wat een Flower in je Hair kan doen! Ook maken velen een foto van ons,we staan al bekend als de Hollandse hippies

• 20 Mei 2014 - 19:29

Henk En Ali:

Lieve Heine en Lily
    450 km! Wat een kilometers zeg!
    Knap hoor!!!
    Mooi verslag van jullie!!
    Nog veel wandelplezier en sterkte!!!!
    KOP DER VEUR!!!
    Liefs van ons

• 20 Mei 2014 - 20:48

Nel:

Hopelijk zijn jullie weer opgeknapt.Wat een km. Hebben jullie al gemaakt zeg. Geweldig.En wat leuk dat jullie de hippies zijn
    lieve mensen tot de vilgende keer maar weer

• 21 Mei 2014 - 11:58

Eddy:

Lily& Heine
    Moet jullie allbei toch even feliciteren met bereiken van Leon. Dat is meer dan halfweg.
    Zijn de voeten nog steed goed en zonder blaren! Bloemen in je hoed en hippies: een fantastiese reclame voor Nederland. Wij zagen the film The Way (Camino) en daar waren Hollanders die het deden op de fiets Hebben jullie fietsenden pelgrims gezien? Heb je rustdagen tussen in. Mag heus wel.
    Wel, wensen je veel sterkte voor the volgende 300+ km.
    Liefs, eddy

• 22 Mei 2014 - 08:39

Ankie:

Net met je moeder gepraat Lily, ze had niet verwacht dat je haar in kilometers in zou halen. Ze is super trots op jullie!
    Groeten van je moeder en van alle bewoners en medewerkers van Luingaborg.

• 22 Mei 2014 - 10:01

Christien:

Heb net zitten lachen om de leuke foto s van jullie.Geweldig dat jullie al over de helft zijn.
    Hoop dat jullie weer wat opgeknapt zijn.Veel sterkte nog en ik wens jullie een gezonde tweede helft.
    Ik geniet van jullie berichtjes.

Een dikke knuffel en ik ben trots op jullie liefs xxxxxChristien

• 22 Mei 2014 - 12:02

Corrie Uit Est:

Lieve Lily en Heine
    Superleuk de foto's, hippies uit Holland, de lange weg, maar er al 450 km opzitten, ongelofelijk.
    Hopelijk zijn jullie weer opgeknapt, goed plan om lekker luxe te slapen, moet af en toe kunnen.
    De pelgrims die zich laten vervoeren tja ieder zijn ding, maar jullie zijn kanjers.
    Sterkte en maar weer verder dapper op stap. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes en liefs
    Corrie