Rust Reinheid Regelmaat van de Pelgrim - Reisverslag uit Moratinos, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu Rust Reinheid Regelmaat van de Pelgrim - Reisverslag uit Moratinos, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu

Rust Reinheid Regelmaat van de Pelgrim

Blijf op de hoogte en volg Lily en Heine

17 Mei 2014 | Spanje, Moratinos

Hallo allemaal, hier zijn we weer met de drie Rsss van de Pelgrim. Laat ik maar met ons dagprogramma beginnen.Zag dat ik teveel woorden gebruikt heb bij het vorig verslag, dus niet alles kwam erop. Kan nog zeggen dat we geluk hadden dat er een 3e ruimte openging en ik gelukkig een bed beneden kon bemachtigen. Want 2x in de nacht Heine te moeten wakker maken om mij te helpen, was ook geen optie, zo lost alles zich toch weer op.Maar goed, nu ons dagprogramma, denk niet dat het leven van een pelgrim over rozen gaat, want er moet overdag heel wat gebeuren.
Om 5 uur zijn er al pelgrims die aan het rommelen gaan om op tijd de deur uit te gaan, maar daar worden wij dan ook weer wakker van, dus ook maar bezig!
Plassen,wassen,tandenpoetsen,aankleden,slaapzak oprollen,rugzak inpakken, zit nu gelukkig systeem in want de 1e dagen ben je alles kwijt. Moet je nog wat hebben, kan de hele rugzak weer leeg!! Dan op zoek naar koffie en brood, soms in de herberg,maar soms ook eerst op zoek waar een bar open is en dat is gelukkig altijd dichtbij. Meestal gaan wij tegen 7.30 uur aan de wandel en zien de zon opkomen, schitterende vergezichten. Snap de pelgrims dan ook niet die in het donker gaan lopen, maar goed, ieder zijn Camino. Na anderhalf uur hebben we we weer zin in iets en gaan weer op zoek, meestal lukt dat wel. Gezellig barretje in een dorp en komen dan ook weer oude bekenden tegen, heel gezellig en daarna gaat ieder zijn weg weer. Tussen door nog wat brood en water en tegen 14 uur een slaapplekje opzoeken. Tot gisteren hadden we geluk, direct bij de eerste de beste een slaapplek en daar zijn we dan heelll blij mee, want het is druk op de weg. De rugzak uitpakken, douchen, barretje zoeken voor koffie/ wijntje, bijpraten met andere pelgrims, ook weer heel gezellig en dan op zoek naar een warme hap.Pelgrimmenu, overal te vinden voor €10,00 en dan ook nog 3 gangen met brood en een fl wijn erbij, waar is dat nog te vinden, ja hier! Meestal met meer pelgrims uit alle landen aan tafel,Duits, Engels, Nederlands , alles door elkaar heen, klinkt we leuk. Zo en dan weer naar de slaapzaal en om 21 uur naar bed.
De volgende dag weer een stuk verder en weet je s'avonds al niet meer waar je gisteren hebt geslapen, zoveel mooie indrukken. Gelukkig hoor ik dit van meer pelgrims, begin haast aan mezelf te twijfelen!
Nu naar bed en namens Heine,iedereen bedankt voor de felicitaties.
Doei Heine en lily

• 18 Mei 2014 - 09:05

Sineke Meering:

Ohh wat ben ik jaloers op jullie!!
    Ik moet nog 4 weken plat vanwege mijn zware rug operatie, daarna nog fysiotherapie gedurende 4 weken.
    Over 3 mnd. zal ik weer alles mogen doen met mijn nieuwe rug(hekwerk in mijn rug gekregen). De specialist die mij geopereerd heeft zei dat ik zelfs weer de Camino kan lopen met mijn rugzak van 10 kg. op mijn rug. Geeft moed!
    Ik ben zo blij met jullie verslag, omdat ik natuurlijk alles herken.
    Heel veel plezier nog en ik hoop gauw weer van jullie te lezen!
    Ik hoop dat jullie in Santiago geen regen hebben, dat is zo'n deceptie. Ik had het wel.
    Buen Camino en Besos SINEKE

• 18 Mei 2014 - 14:45

Corrie Uit Est:

Lieve Lily en Heine,
    Alsnog gefeliciteerd Heine, wat een super verjaardag lijkt mij dat, eentje om nooit te vergeten.
    Hihihi jaja wat een druk en spannend leven heeft een pelgrim zeg, maar wel fantastisch om je alleen daar maar druk om te maken!!!
    En de foto´s zeggen ook heel veel, het is gewoon ontzettend mooi, gezellig en leuk onderweg.
    Wat fijn dat het nu lekker weer is, niks gedoe met regenkleding, hopen dat het zo blijft.
    Geniet maar weer lekker verder.
    Liefs Corrie

• 18 Mei 2014 - 20:36

Roelie:

Moi, moi,
    Weer op de hoogte van jullie gebeurtenissen, geweldig!
    Gisteren de Spirittocht vanuit Delfzijl gelopen, 30 km. Ik kon wel merken dat het enkele weken was geleden dat ik die afstand liep. En vandaag, in schitterend weer net als gisteren trouwens, van Termunterzijl naar Nieuwe Statenzijl gelopen en met de boot weer terug gegaan. Na afloop in Termunten nog heerlijke kibbeling gegeten. Een prachtdag!
    Morgen weer werken, wat een heerlijk gevoel zullen jullie daarover hebben, om er niet aan te denken dus.

Tot de volgende belevenis, Roelie

• 19 Mei 2014 - 11:20

Ali En Henk:

Lieve Hein en Lily
    Geweldig om te lezen hoe het met jullie gaat!
    Lijkt ons heel bijzonder om dit allemaal mee te maken!
    Alleen het slapen lijkt me wel een probleem maardaar wen je ook weer aan.
    Hier is het ook prachtig weer.
    Vanavond weer lopen met de mensen van de Tille.
    Nog veel wandelplezier!
    Liefs Henk Ali