Bijzondere gebeurtenissen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu Bijzondere gebeurtenissen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu

Bijzondere gebeurtenissen

Blijf op de hoogte en volg Lily en Heine

12 Mei 2014 | Spanje, Burgos

Hallo allen die onze verslagen lezen,

Hier zijn we weer vanuit de prachtige stad Burgos. We keken vanmiddag onze ogen uit bij het zien van de prachtige kathedraal. Wat een gigantische kathedraal die zo rank is en met gotische invloeden is gebouwd door waarschijnlijk Franse bouwmeesters. Maar googel zelf maar eens voor meer informatie.
We hebben er weer een paar heel verschillende dagen opzitten. Zaterdag 10 mei was het erg heet en dat was ook weer een proef voor ons,want je loopt wel met 11 kg op je rug. Bij iedere waterkraan in de dorpjes het hoofd maar koel houden om pet/ hoofd onder de kraan te houden en maar weer verder te sjokken. Maar uiteindelijk kwamen we aan in Belorade en gelijk maar de 1e refugo genomen ,want een stap verder zetten zat er voor mij niet meer in. Een paar bekenden uit Engeland zaten al op het terras en wij na het douchen er ook maar bij gaan zitten. Er kwamen nog meer pelgrims aan, wij aan het klappen en aan de anderen uitleg gegeven hoe het met de Nijmeegse 4 daagse gaat.Iedereen die toen binnenkwam werd met applaus begroet, dit werd zeer gewaardeerd.
Gisteren, op Moederdag was het een zware etappe voor mij, we begonnen met regen, wat wij niet zo erg meer vinden, maar op de laatste 12 km liepen we alleen door het uitgestrekte bos, alleen maar bomen te zien en geen rustpunt meer, dat was afzien. Ook hadden we nog maar €10,00 op zak, waren vergeten te pinnen, gelukkig nog wat brood met kaas bij ons en een appel en banaan voor het ontbijt e. Water,Maar gelukkig is er altijd wel weer een oplossing te vinden,want konden 20,00 lenen van een Groningse pelgrim, je kent elkaar niet? Maar dan help je elkaar, je komt elkaar wel weer tegen op de Weg om het terug tegeven. Ook kwamen wij onze oude Braziliaan weer tegen, had ook niks meer te eten en we hebben samen met hem ons laatste brood gedeeld! Kreeg 2 dikke zoenen van hem en toen ik hem vertelde dat wij in Nederland 3 zoenen geven, kon zijn dag niet meer stuk, zei ook,dit zal ik nooit vergeten die 3 zoenen!!! Maar het was een zware dag, misschien ook dat je zover weg bent als moeder op Moederdag, snik snik! Maar ook dat het de laatste 2 dagen zwaar was ivm de hitte en ruim 25 km te moeten lopen, berg op en naar beneden voor een bed. Ja en dan is er alleen nog plaats boven op een stapelbed, hoe kom je daar bovenop zonder een trapje en/of stoel?? En zonder souplesse? Eerst op een klein kastje, dan 1 been op de vensterbank en je dan in het bed laten vallen, toen was het

• 12 Mei 2014 - 21:42

Bina Bansema:

Lieve lily en Heine,
    vol bewondering volg ik jullie reis verslagen.
    Ik vind jullie echte doorzetters.
    Ik wens jullie nog veel sterkte en doorzettingsvermogen.
    Veel liefs groeten van Bina.

• 12 Mei 2014 - 21:43

Nel:

Wat een belevenissen.Lily kon je niet op de schouders van Heine klimmen om in je bed tekomen.Is weer eens wat anders.Ha ha.

• 13 Mei 2014 - 12:51

Ali- Henk Leegte:

Lieve Lily en Heine
    Wat indrukwekkend om het te lezen. Maar voor jullie helemaal om het mee te maken!
    Super hoor!
    Nog veel wandelplezier!
    En KOP DER VEUR!!!!
    Liefs van ons

• 13 Mei 2014 - 14:26

Corrie Uit Est:

Lieve Lily en Heine
    Wow het is echt zo leuk om zo mee te kunnen leven met jullie avonturen. Inderdaad bikkels hoor, berg op en berg af en de ene dag warm en dan weer regen. Fantastisch dat verhaal over de 3 zoenen hihihi.
    Heel veel wandelplezier en genieten van alles!!!
    Liefs Corrie

• 13 Mei 2014 - 14:41

Erwin:

Hee dappere lopers! Heel veel succes en genot gewenst! Vergeet niet om zo nu en dan een natuurlijke duik te nemen! Groeten Erwin

• 15 Mei 2014 - 16:49

Bina:

lieve Lily en Heine.

Ik ben gistermiddag bij je moeder op bezoek geweest
    in Bierum.
    Dat vond ze wel leuk ze vertelde dat ze in de oorlog
    heel veel heeft gelopen om voedsel op te halen.

En Heine is een lieve man aldus je moeder.
    Ik wens jullie nog veel wandelplezier en geniet er van.

Liefs Bina.

• 15 Mei 2014 - 21:22

Mina Willems:

Vanaf deze plaats willen we Heine alvast feliciteren met zijn verjaardag ,
    het wordt vast een memorabele verjaardag.
    We lezen jullie belevenissen en volgen jullie op de voet.
    Veel wandelplezier, nogmaals GEFELICITEERD. "Knuf"Mina

• 16 Mei 2014 - 07:37

Gea:

Hallo Lily en Heine,
    Wat bijzonder mooie verhalen, ook prachtig zoals men tijdens zo'n wandeling met elkaar omgaat.
    Ook leuk zoals men verhalen en gewoontes aan elkaar verteld, een tocht vol nieuwe indrukken.
    Super!!! Zet hem op en ondertussen genieten van alles om jullie heen.
    Groetjes Gea

• 16 Mei 2014 - 09:30

Tineke:

We genieten van de prachtige reisverslagen,
    respect hoor!
    Lieve groet vanuit Zandeweer.

• 16 Mei 2014 - 11:08

Jan En Trijn:

Hoi Heine en Lily,

Gaat het jullie nog goed naar de zin?
    We lezen jullie verhalen vol bewondering.
    Heine alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
    Je huisbewaking is in goede handen, daar hoef je je geen zorgen om te maken :-)
    We wensen jullie nog veel wandelplezier!

Groetjes Jan en Trijn

• 16 Mei 2014 - 17:34

Roelie:

Hoi luitjes,
    Ik geniet van jullie onderweg zijn, wandel gewoon mee in gedachten.
    In de praktijk ga ik morgen de "Spirittocht", en zondag de wandeling" op het Randje van Nederland" doen. Oftewel van Termunterzijl naar Nieuwe Statenzijl. En met de boot weer terug. De weergoden zijn ons goe gezind, volop zon!
    Heine, van harte gefeliciteerd, geen idee wanneer dat is maar ik lees erover, zodoende.

Hartelijke groeten van Roelie

• 17 Mei 2014 - 10:28

Hanneke En Tammo:

Moi Heine en Lily,

Hoi grote en sportieve broer. Gefeliciteerd met jouw verjaardag. Wij hebben begrepen dat jullie het soms erg zwaar hebben, maar dat het woord 'opgeven' niet in jullie woordenboek voorkomt. Houden zo!!! We kijken regelmatig op jullie forum. Nu Tammo met pensioen is wandelen ook wij veel, maar die tocht van jullie is toch niets voor ons. Voor de komende dagen wensen wij jullie goede moed, mooi weer en veel wandelplezier.

Groet,
    Hanneke en Tammo.

• 17 Mei 2014 - 11:33

Christien:

Heine gefeliciteerd met je verjaardag.Toch wel een heel speciale verjaardag dit jaar.Iedere dag kijk ik even of er nieuws van jullie is.Al een paar dagen hebben jullie niets meer geschreven maar ik hoop dat er gauw weer iets komt.Blijf genieten van alles wat en wie je onderweg tegenkomt.Lily ik heb alle kaarten nu gepost.

groetjes en veel liefs xxxxx Christien

• 17 Mei 2014 - 15:49

Kevin En Mirjam:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Heine! Dit wordt een verjaardag om nooit te vergeten. En we vinden het erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Echt fantastisch dat jullie het zo goed doen. Groetjes uit Bergen op Zoom en geniet van jullie reis!

Groetjes,

Kevin, Mirjam, Kimberly en Lotte