11 dagen en 220 km verder. - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu 11 dagen en 220 km verder. - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu

11 dagen en 220 km verder.

Blijf op de hoogte en volg Lily en Heine

09 Mei 2014 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Hallo allemaal, hier zijn we weer vanaf een terras in Sante Domingo. Wat hebben wij de afgelopen dagen heerlijk gelopen. Wat hebben wij veel mooie dorpjes en stadjes gezien. Wat hebben wij de natuur zien ontspringen in prachtige bloemen, koolzaadvelden, druivenranken enzzz . Wat hebben wij genoten van de bijzondere mooie ontmoetingen met mensen vanuit de hele wereld. Het overtreft al onze verwachtingen. Wat genieten wij van de weg, die omhoog en weer naar beneden loopt, wij draaien ons hoofd er niet meer voor om. Ja wat hebben wij een mazzel dat onze benen en voeten het nog goed doen. De wandeltochten in Groningen hebben onze conditie goed gedaan hier op de Camino. We hebben vandaag nog gezegd, we zullen nooit meer zeuren om de regen en de FLAL wandeltochten door de blubber. We hebben hier nu over de pelgrimswegen gelopen en dat is echt voetje voor voetje om je benen niet te breken. Maar we genieten er met volle teugen van. Ook het mooie weer doet er nu natuurlijk goed aan. Wij worden aan de linkerkant al mooi bruin en ook onze kuiten in de ochtendzon. Ja we moeten weer terug want de andere kant moet ook nog bruin!!

Nog even over de mis in de kerk in Estelle. Alle pelgrims mochten aan het eind van de mis naar voren komen om de priester een hand te geven. Hij wilde graag weten waar een ieder vandaan kwam. Met elkaar werden wij gezegend voor de rest van de Camino, bijzondere gebeurtenis voor ons. De kerken hier zien er ook zo mooi en bijzonder uit, wat een pracht en praal, zijn we niet gewend bij ons thuis.

Bejaarden, dat is wat met de straten hier, alles loopt omhoog of naar beneden. Ze zitten samen op het plein te genieten van de pelgrims die langs komen en groeten vriendelijk. Heb gisteren nog een oude dame mogen begeleiden naar beneden naar haar huis. Als je ziet hoe zij wonen??? , trapje op en af!!

Goed, voor nu weer genoeg, we genieten nog even van ons wijntje op het plein en gaan vanavond nog even naar de kerk hier on Sante Domingo, is en kerk met een heel mooi verhaal, maar googel dat zelf maar eens!

Doei lieve groet van Heine en Lily

• 09 Mei 2014 - 17:33

Nel:

Om jaloers op te worden wat jullie allemaal beleven.En wat fijn dat er geen blessures zijn.Lijkt mij een onvergetelijke gebeurtenis.
    Groetjes en liefs van mij.

• 09 Mei 2014 - 17:51

Henk En Ali Leegte:

Hallo Lily en Heine
    Leuk om jullie ervaringen weer te lezen.
    Knap van jullie!!
    We wensen jullie nog heel veel wandelplezier!!
    Liefs

• 09 Mei 2014 - 21:14

Corrie Uit Est:

Lieve Lily en Heine,
    Gelukkig toch een verslag!!! Vond het al zo jammer gisteren, ik kijk er echt naar uit.
    Echt super om te lezen en wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat.
    220 km klinkt al heel ver hoor.
    De foto's zijn ook heel erg leuk, jullie zien er als echte pelgrims uit!!
    En wat een eer om zo te worden ontvangen door de priester en gezegend weer op weg te gaan.
    Geniet weer van de tocht en van het mooie weer.
    Liefs Corrie

• 09 Mei 2014 - 22:28

Roelie:

In stromende regen lees ik jullie zonnige belevenis!
    Als het pad het toe laat kun je een stukkie achteruit tippelen om de rechterkant van de "pootjes" te laten verkleuren. Wel oppassen tijdens deze manoeuvre........

Groeten van Roelie

• 11 Mei 2014 - 10:18

Christien:

Ben gisteren thuis gekomen uit borger .Had de hele week niet gekeken maar ben nu weer helemaal bij.Fijn dat alles zo goed gaat.Blijf genieten en natuurlijk schrijven want zo genieten wij ook een beetje.Nog veel wandelplezier.xxxxxx Christien

• 12 Mei 2014 - 14:25

Corrie Oet Oethoezen:

Hè stoere wandelaars,
    Wat een mooi verslag en mooie foto,s. Ik zal het vanavond aan de wandelaars van de maandagavond laten lezen. We kunnen wel wat motivatie gebruiken: t regent hier al dagen achter elkaar. Fijn dat het weer in Spanje zo mooi is. Jullie tempo ligt hoog hoor! 20 km per dag. Je hebt gelijk: jullie "oefentochten" werpen nu hun vruchten af. Succes de komende week. Liefs Corrie

• 12 Mei 2014 - 19:02

Alle Maandagavondwandelaars:

Het is 5 voor 7 en we hebben net jullie verhaal gelezen.
    Marijke wenst jullie een prettige vakantie en vooral prettig wandelen. Julia: Lily en Heine: Vindt de natuur heel mooi, mag er graag in wandelen m ar liever niet in de regen. Maar tcoh vindt zeL wie binn nait van sukker. Heleen hoopt dat jullie weer goed thuiskomen.
    Ellen, Roberto, Abeltje, Julia, marijke, Marius, erik, Rikkert, Paul, Roberto,Jan, Alie Corrie B. en Corre G (de tiepmiep) WENSEN JULLIE VEEL SUCCES!
    WE GAAN NU AAN DE WANDEL!i doei

• 12 Mei 2014 - 20:30

Johan, Pia En Ellen Braaksma:

Hoi Heine en Lily,

Wat vreselijk leuk om jullie reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken, het enthousiasme spat er vanaf! Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Wij wensen jullie nog een hele goede tijd toe en we blijven jullie zeker volgen :). Groetjes