De hele wereld - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu De hele wereld - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Lily en Heine - WaarBenJij.nu

De hele wereld

Blijf op de hoogte en volg Lily en Heine

03 Mei 2014 | Spanje, Puente la Reina

Hallo allemaal, hier zijn wij weer vanuit Puente la pReina in N Spanje .
Al 5 dagen gelopen en tot nu toe zijn blessures uitgebleven en ook nog geen enkele blaar. Ja dames van de wandelgroep, het voelt nog steeds als veertjes de schoenen!! Soms geglibber op het oude pelgrimspad maar heb gelukkig mijn stokken bij me, want snap soms niet hoe mensen de bergen afdalen op deze toch wel hele mooie oude paden waar miljoenen voetstappen liggen.
De hele wereld loopt hier voorbij en we hebben al veel mooie en bijzondere ontmoetingen gehad. Vanavond slapen wij bij 2 dominees uit Canada waar we ook gezellig mee hebben gegeten en gekletst natuurlijk.
Soms komen wij weer mensen van de 1 e dag tegen en hebben dan weer een gezellig praatje, een ieder loopt daarna dan weer zijn/ haar pad verder. Ook een jonge man uit Barcelona van de 1e dag ontmoeten wij vanmiddag weer tijdens een afdaling. Hij vertelde toen op de 1e dag dat hij 3 dagen daarvoor nog niet had geweten dat hij de Camino zou lopen. Had het opeens bedacht en had nieuwe schoenen en rugzak gekocht en op naar de start. Hij had er zin in en was goedlachs en vol goede moed. Wij dachten regelmatig aan hem, hoe is het met hem gegaan tijdens de eerste barre dagen en ja dan komt hij opeens vanmiddag naar beneden lopen. Een flinke omhelzing, hoe gaat het en dan ga je ieder je weg weer, zo mooi en bijzonder. Ook de 2 jongedames uit Duitsland kwamen we vanavond weer tegen. We hadden elkaar 2 dagen niet gezien, zij vroegen zich af hoe het met de Hollanders was en wij hoe het met de Duitsers zou zijn.
Ja zo gaat dit dus op de Camino, je ziet en spreekt elkaar en je ziet elkaar vaak nooit weer. Maar deze mooie ontmoetingen staan wel in ons geheugen, om nooit te vergeten en we zijn nog maar 5 dagen op de Weg.

Slapen,
dat vinden wij ook een bijzondere en een mooie aangelegenheid. Elke dag weer de vraag, is er plek en waar. Tot nu toe geluk want er zijn pelgrims die geen overnachting kunnen krijgen en moeten dan met de taxi naar de volgende plaats om s'morgens weer terug te komen in het dorp om wel hun hele camino te lopen.

Ja en dan het gesnurk, daar zijn de oordopjes voor en ook erg nodig, want je wilt niet weten!!!! hoe 1 Engelsman een zaal van 40 pelgrims wakker kan houden. Hij werd door een andere pelgrim midden in de nacht omgekeerd?? Komisch.
Ja en dan een feest van 16 signorita's in ons pension, wij wilden een keertje luxe doen en sliepen boven de feestzaal Deze signorita's kunnen HEEL goed tegelijk met elkaar praten!! Je kunt je wel bedenken wat voor lawaai dit geeft en dat kun je nu net even niet gebruiken. Maar goed alles op een rijtje gezet is het gewoon een geweldige mooie ervaring en belevenis.
Mensen die dit lezen en ook naar Santiago de Compostela zijn geweest weten wat dit is.
Het is soms druk op de weg,maar wij lopen ook wel alleen en genieten dan van de prachtige omgeving en vergezichten.

Zo, nu is het bedtijd, een pelgrim gaat vroeg naar bed en er weer vroeg uit en men respecteert dit allemaal van elkaar.
Het licht gaat gewoon uit en dan is er rust.

Doei welterusten van Heine en Lily en tot de volgende keer maar weer.

Ps. leuk dat jullie ons allen volgen, doeii

• 03 Mei 2014 - 22:33

Nel:

Fijn Lily dat je zo'n profijt hebt van je schoenen.
    jullie beleven van alles lees ik wel.Maar met 2 dominees op zaal wordt dit vast een gezegende nacht.Welterusten.

• 04 Mei 2014 - 13:56

Corrie Uit Est:

Wow wat een bijzonder verslag weer Lily. Heerlijk om zo te wandelen met alleen maar een beetje zorgen waar je gaat slapen en eten. En dan die ontmoetingen onderweg fantastisch. Wel zo prettig dat je geen last hebt van blaren en andere ongemakken. Het lijkt mij een hele mooie en leerzame ervaring.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Groetjes en veel plezier, liefs Corrie

• 04 Mei 2014 - 23:20

Jettie Krebbers:

Hallo Lily en Heine;
    Leuk om jullie zo te volgen, kan me een klein beetje inleven hoe jullie lopen, wandelen in de Morvan heeft een klein tipje van de sluier gelicht.
    Geniet ervan en prijs jezelf gelukkig dat je dit kunt/mag doen als je het een beetje moeilijk hebt, dat helpt zeker weten!
    Warme groet van Jettie.

• 05 Mei 2014 - 15:26

Erik En Paul:

Succes Paul en Erik, we trainen voor de avondvierdaagse 10 km, ook dit jaar voor de vijfde keer. We gaan 2x 15 km lopen met Tocht om de Noord, samen met Marius en Martijn, doen voorlopig geen lange tochten meer.

Erik en Paul

• 05 Mei 2014 - 21:27

Afie Eleveld:

Hallo wandelaars,

Fijn te lezen, dat het goed met jullie gaat. Het lijkt mij een bijzondere belevenis en vooral omdat jullie het samen doen! Om nooit meer te vergeten. Ik wens jullie nog heel veel wandelplezier en mooie ontmoetingen. Succes en alle goeds! Lieve groetjes van Afie

• 05 Mei 2014 - 22:23

Henk Ali Leegte:

Wat prachtig om alles te lezen van jullie belevenis.
    Heel veel wandelplezier samen.
    En we duimen voor jullie!
    Liefs Henk Ali

• 06 Mei 2014 - 11:05

Magriet:

Ik volg de verhalen, erg leuk allemaal.
    Een belevenis om nooit te vergeten.

Vergeet niet om ook kaartjes voor onze volgende loop en life style dag 2015 uit te delen :) .... altijd welkom mensen ( vrouwen) uit andere landen ha!

• 06 Mei 2014 - 16:19

Cindy:

Fijn dat het allemaal goed gaat.. Succes !

Gr. Cindy

• 07 Mei 2014 - 15:17

Rina:

Hoi Lily, mooi om te lezen hoe het jullie vergaat, heel veel succes en veel genieten daar.

• 07 Mei 2014 - 21:26

Linda:

Hoi Lily en Heine!!
    Geweldig om te horen dat het goed met jullie gaat en dat jullie van je reis genieten! Lijkt me geweldig om mensen uit alle windstreken te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen! Mooie foto's ook! xxx

• 09 Mei 2014 - 14:03

Roberto:

Hallo Lily en Heine,

Heb net alle verhalen kunnen lezen, man wat een prachtige ervaring! Ik vind het stoer van jullie om zoiets te doen! En niet vergeten: caminaten, no hay caminios, caminos se hacen al andar! (Zoiets als, wandelar, er zijn geen paden, paden doet jij als jij wandelt) groetjes, Roberto