regen en regen - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Lily en Heine - WaarBenJij.nu regen en regen - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Lily en Heine - WaarBenJij.nu

regen en regen

Blijf op de hoogte en volg Lily en Heine

28 April 2014 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Lieve mensen die ons volgen,

Hier ons 1e verslag vanuit het stadje Saint Jean de Port waar wij vanmiddag in de stromende regen aankwamen en waar het nu nog regent. Maar geen treurnis want volgens mij moet je dit ook ondergaan als Pelgrim. In Nederland baal je er van als je met regen een wandeltocht moet??lopen, maar hier!geeft het niet. Mensen mensen wat een pelgrims hier,had er veel over gelezen, de drukte,maar zie het nu met eigen ogen.Van alle landen komen ze en velen met ons gaan morgen op pad. Ook al leuk gesproken met een Deen en een Beierse met een Nederlandse moeder die nu even weer Nederlands kon praten. Onze overnachtingsplek zit al vol, gaan zo met elkaar aan tafel en dat lijkt ons ook heel bijzonder met alle nationaliteiten.
De reis hierheen was ook een belevenis met de Talys en door Parijs heen. Ging allemaal voorspoedig en achteraf was zondag een goede reisdag. In Bayonne was het ook goed vertoeven. We werden helaas wakker met regen en regen, maar Joost gaf ons weer moed!! De meeste regen valt naast je en niet op je!! We zouden met de trein naar Jean Sean , maar helaas de trein was stuk en niet erg want zijn nu met een bus vol pelgrims de Pyreneeën in getrokken. Geen probleem want ik denk dat we meer gezien hebben van de Franse Baskische omgeving met hun witte huizen en rode en groen kozijnen.
O ja, we hebben ons 1e kaarsje opgestoken in de kerk hier in Saint Jean voor allen die ons volgen.

Voor nu lieve groeten van Heine en lily en tot de volgende keer maar weer. Morgen op naar Roncesvalles , tocht van 24 km door/ over de Pyreneeën.
Maar we weten waarvoor we lopen en dan gaat het lukken, voor de fiets van Luingaborg en ook natuurlijk voor de uitdagingen van ons zelf.
Niet kijken wat je niet kunt, maar wat je wel kunt. Voor ieder mens belangrijk!!

Doei lieve groet van Heine en lily

• 28 April 2014 - 18:53

Ab :

Heine en Lily veel plezier en buen camino. 't Regent nooit de hele dag, let maar eens op :-)

• 28 April 2014 - 21:06

Ali Leegte V Duinen:

Leuk om jullie zo te volgen.
    Ging het goed vandaag?
    Heel veel succes en wandelplezier!!
    Liefs Henk Ali

• 28 April 2014 - 21:10

Ria En Aagjes:

Lily en Heine, ga zo door! Mocht het blijven regenen... Gewoon erbij lopen als jouw hangertje, Lily. En genieten van de gratis douche :)
    Veel plezier!

• 28 April 2014 - 22:46

Corrie:

Lieve Lily & Heineken, Fantastisch dat jullie gestart zijn.
    Succes. Hoop dat het weer gauw opknapt!

• 28 April 2014 - 22:49

Corrie:

Ha ha ha ga maar niet aan de Heineken. Dan wordt het met het wandelen niks. Bedoel natuurlijk Heine . Groetjes

• 29 April 2014 - 08:37

Rijnje Venema:

Uit jullie verhaal te lezen, wordt dit een groot avontuur.
    Heel veel succes en loopplezier, Rijnje Venema

• 29 April 2014 - 11:38

Corrie :

Lieve Lily en Heine,
    Jeeej wat hebben jullie al gave belevenissen meegemaakt. Ik herken een beetje de sfeer uit het boekje van Pad over de Horizon. Hopelijk hoeven jullie niet te vaak met regencapes om te lopen en anders heb je vele pelgrims die hetzelfde doormaken, gedeelde smart hihi. Ik kijk uit naar de volgende blog. Liefs uit Est

• 29 April 2014 - 15:50

Nel:

Dag lieve mensen,
    Zo te horen gaat ie goed. en denk er aan , na regen komt zonneschijn.
    Dus zet 'm op!!!!!
    Toi toi toi.Lieve groeten van mij.
    Nel.

• 30 April 2014 - 12:40

Christien:

Hoop dat het nu beter weer is.Is de eerste wandeldag goed verlopen.Ik denk aan jullie en zal jullie blijven volgen.
    xxxxx veel wandelplezier Christien

• 30 April 2014 - 15:27

Deelnemers AC:

Hallo Lily en Heine heel veel succes hopen op beter weer genieten maar. Hartelijke groeten van ons allemaal AC Uithuizen

• 30 April 2014 - 21:30

Roelie:

Hoi kanjers,
    Ben weer thuis en ga jullie volgen tijdens deze prachtige, indrukwekkende, verrassende tocht.
    De bijdrage voor de fiets is er bij mij al afgeschreven, jullie moeten het dus wel volbrengen maar daar twijfel ik niet aan! Ondanks de regen is het vast wel genieten, doei.

Roelie.