Onze training in Zuid Limburg,Kroegjestocht!! - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van Lily en Heine - WaarBenJij.nu Onze training in Zuid Limburg,Kroegjestocht!! - Reisverslag uit Vijlen, Nederland van Lily en Heine - WaarBenJij.nu

Onze training in Zuid Limburg,Kroegjestocht!!

Blijf op de hoogte en volg Lily en Heine

16 Maart 2014 | Nederland, Vijlen

Lieve kinderen-kleindochter-moeder-familie,
wandel/vriendinnen-vrienden en alle anderen die op ons pad kwamen tijdens talloze mooie wandelingen van de afgelopen jaren.
Ook voor de wandelgroep uit Uithuizen van Lentis en hun maatjes en collega's.

Moeilijk hoor om zo'n eerste verslag te schrijven,maar het moet er nu maar eens van komen,want velen weten het bestaan van onze site en hebben al gekeken.

Wij zijn natuurlijk al een tijdje in onze hoofd bezig om deze voetreis te gaan volbrengen,het is een droom van Lily,maar Heine wandelt erg graag mee en droomt nu met mij mee om nu, "ONS" doel te gaan bereiken, Santiago de Compostela.
Ja en dan maar gaan lopen en de conditie opbouwen,maar we moesten ook naar de Heuvels/Bergen in Nederland!!!want dat werd aldoor gezegd door ervaringsdeskundigen,trainen in de bergen ivm blessures te voorkomen,dus op naar Z-Limburg want daar zijn die heuvels en bergen.
Aan het googelen en kom je in jan een hele leuke 3 daagse wandeltocht op de computer tegen de "Kroegjestocht" van Epen naar Vijlen dan naar Holset en dan weer naar Epen.Dit leek ons wel wat ter voorbereiding op onze tocht. Bespreken en maar met je rugzak bezig gaan wat wel/niet mee moet/kan en dat is natuurlijk ook weer schipperen,nou het is gelukt.Wij wilden met alles op onze rug deze tocht gaan doen,dan weet je ook gelijk wat je wel/niet aan kunt op je rug met wandelen.
Ik heb nog nooit zo WEINIG mee genomen op vakantie en kan je vertellen dat dit een heerlijk gevoel is. Weinig ballast mee!!
Ik had 8kg en 2 ltr water en Heine had 7.5 kg en 2 ltr water.
Donderdagavond 6 maart,na ons werk op pad, van het hoge noorden naar het uiterste zuiden,wel 4 uur rijden,maar goed we hadden een mooi vooruitzicht,3 dagen lopen met mooi weer,want dat waren de weersvoorspellingen en daar wil je wel voor rijden en lopen.
Wij hebben 3 schitterende wandeldagen gehad,heel mooi weer,de korte broek en t-shirt aan,heerlijk Bourgondischs eten,prachtige locatie's om te slapen,lieve mensen in de Herbergen en wat een mooie omgeving.
De Lente is in aantocht,bloesem bomen in bloei,de vogels fluiten erop los,boeren zijn bezig op het land,lammetjes in de wei enz
Schitterende dorpjes met kroegjes/kerken/fietsers/wandelaars,genieten van de rust,nou ja af een toe een HOUTZAGER met veel lawaai,zijn geen "hakkers" meer!!! Jammer.
Het wandelen met volle bepakking ging eigenlijk best wel goed,de 1e dag wat lasten maar kwam doordat ik de rugzak niet goed had ingepakt, maar daar leer je weer van.
Ja en dan aan het einde van 3 mooie dagen nog een 1 nachtje in Epen slapen,wakker worden en op het terras zitten,nog een kleine wandeling en maar niet willen denken dat dit alweer het einde was van deze 3 heerlijke dagen.
Nu nog 6 weken en dan op naar Saint-Jean-Pied-de-Port waar we op 28 april arriveren en steken dan op 29 april de Pyreneeën over in een paar etappes. Ook weer een goede tip van ervaringsdeskundigen!! Niet te veel in 1 dag willen.

Persoonlijke noot voor de kinderen:
Ook tips zoals het fluitje en kussensloop van Douwe en Francie die al eens een wereldreis hebben gemaakt komen goed van pas.
Babette wij zullen je missen maar papa en mama moeten maar met jou en met ons gaan face Timen.
Ja Joost,ook jouw marinierstips komen van pas!!warme thee met veel suiker en regelmatig Rust!! Marjolien wij zullen duimen voor jouw eindexamen scriptie.
Thijs als we de boeren zien boeren op het land, zullen wij aan jou denken en natuurlijk aan Martje die op onze vertrekdatum jarig is.

Doei allen,lieve groet van Heine en Lily en tot het volgende reisverslag.

• 16 Maart 2014 - 18:57

Nel.:

Oh Lily en Heine wat klinkt dit allemaal heerlijk en mooi.Om jaloers op te worden!!! Na deze training gaat het jullie vast lukken met zoveel km. In de benen.Ben benieuwd naar jullie bevindingen straks.Zal ongetwijfeld een mooie ervaring zijn.
    Zet 'm op!!!.
    Liefs Nel.

• 17 Maart 2014 - 11:33

Corrie :

Lieve Lily & Heine,
    Het aftellen kan nu beginnen. We zullen jullie op de voet volgen. Toch wel weer opvallend dat Lily 500 gram meer bagage heeft.....
    Mooi stukje Lily. Krijg er kippenvel van. Liefs Corrie

• 17 Maart 2014 - 15:31

Bert:

Heel veel plezier!!

• 17 Maart 2014 - 23:18

Warffum:

Lily en Heine!

Heel goed dat jullie dit gaan doen! Geniet ervan!
    Er is niemand die op zijn sterfbed zegt: had ik maar meer gewerkt. Wel: had ik maar meer gereisd.

En jullie gaan het doen! Vrij nemen en gaan!!

Gr. uit Warffum

• 18 Maart 2014 - 15:58

Tineke:

Lieve Lily en Heine,

Wat een super leuk verslag. Ach, en zoals je ziet het rolt echt zo je pen uit ! Ja, voor wat betreft gewicht, alles wat je thuis laat is 'meegenomen', toch ? En, geniet van alles, inclusief de voorbereidingen.

Hartelijke wandelgroet van Tineke

• 27 Maart 2014 - 21:28

Roelie:

Zo het eerste reisverslag heb ik gelezen, en reken maar dat ik jullie op de voet ga volgen!
    Ben nu al nieuwsgierig naar de volgende. "krabbel" , geniet maar van alle laatste dingetjes die nog even moeten gebeuren voor HET GROTE GEBEUREN!

Liefs Roelie H.

• 11 April 2014 - 23:12

Corrie Uit Est:

Jeej ik lees nu pas jullie blog, ontzettend leuk verslag van jullie 3daagse proeftocht, leuk dat het nou net de naam "kroegjestocht" moet hebben hahaha. Ik geniet met jullie mee van de voorpret en ga jullie zeker volgen op jullie fantastische pelgrimstocht.
    Liefs Corrie

Tags: 3 dagen